Katalog K-Rain 2016
Katalog 2016 ENG
(5,5 MB)
Szkolenia

Szkolenia Systemy nawadniające są przedmiotem naszej ciągłej troski, dlatego organizujemy profesjonalne szkolenia w zakresie ich projektowania i montażu. W celu poznania szczegółów lub uzyskania informacji na temat terminów naszych szkoleń, obejmujących nawadnianie ogrodów, zapraszamy do kontaktu mailowego. Z przyjemnością odpowiemy na wszelkie pytania.

 

Jeżeli chcesz otrzymać informację o kolejnym terminie szkolenia dodaj swój adres email tutaj:

System nawadniający - porada miesiąca

Automatyczny system nawadniający należy opróżnić z wody. Najlepiej wykonać to za pomocą kompresora. Koszt takiej usługi to około 150-200zł.

 

Jesteśmy uczestnikiem programu Rzetelna Firma

Zielony Krajobraz Rzetelna Firma

 

Akceptujemy karty płatnicze w siedzibie firmy
Nawadnianie ogrodów płatność kartą

 

Prowadzimy sprzedaż ratalną

http://www.k-rain.com.pl/files/bank.jpg

 

Jesteśmy na Facebooku!

Facebook Zielony Krajobraz

 

Zwrot VAT dla podróżnych!

Jakiego producenta najbardziej preferujesz?

Krata drogowo-trawnikowa ECO

Inne akcesoria do budowy ogrodów

Cena brutto:
9.5
Ilość: szt.
masz pytania?

KRATKA DROGOWO - TRAWNIKOWA ECO

służy utwardzaniu i stabilizacji gruntu, zapewniając jednocześnie naturalną cyrkulację wody w gruncie.

Kratka wykonana jest z tworzywa uzyskanego w drodze recyklingu odpadów tworzyw sztucznych, pozwala szybko utwardzić teren, wzmocnić skarpę lub pobocze drogi.
To opcja zamienna dla kostek brukowych, asfaltu lub płyt ażurowych.
Może być obsiewana roslinnością lub wypełniona dekoracyjnym kruszywem.

Swoje zastosowanie znajduje m.in. na:

  • Parkingach
  • Trawnikach
  • Podjazdach
  • Magazynach otwartych
  • Osiedlowych drogach dojazdowych
  • Polach golfowych
  • Wybiegach dla zwierząt

 

wymiary 492,7 mm x 492,7 mm i wys. 39 mm

 

Kratka drogowo-trawnikowa to ekologiczny produkt, wykonana jest z tworzywa PE pochodzącego w 100% z recyklingu – z własnego regranulatu.]

 

Opis montażu kratki:


1. PODKŁAD

Zdjąć wierzchnią twardą warstwę podłoża. Przygotować warstwę podkładu z dobrze zagęszczonej mieszanki żwiru. W zależności od rodzaju terenu i rodzaju obciążeń, które będą oddziaływać na kratę , dla stref przeznaczonych do ruchu pojazdów należy przygotować warstwę o grubości do 30 cm.zaś dla stref przeznaczonych do ruchu pieszych warstwę o grubości 15 cm. Następnie należy rozłożyć na niej geowłókninę 400g/m2, której zasadniczą funkcją jest utrzymanie drobniejszych elementów warstwy wyściółki oddzielonych od niższej warstwy. Woda, ściekając z wyższej warstwy gruntu, wymywa drobniejsze elementy w stronę niższej warstwy. Proces ich wymywania jest zatrzymywany przez włókninę, co zapobiega osłabieniu konstrukcji nośnej drogi.

http://www.k-rain.com.pl/files/krata1.jpg

 

2. WARSTWA WYRÓWNUJĄCA

Wysypać warstwę wyrównującą o grubości 5-7 cm o właściwościach granulometrycznych, gdzie należy użyć pospółki o ziarenkach l-7mm.
Warstwę wyściółki dokładnie ubić (zagęścić) i wyrównać podłoże pod kratę . Czynność ubijania, wyrównywania nie powinna nigdy odbywać się w temperaturze niższej niż 2°C.

http://www.k-rain.com.pl/files/krata2.jpg

 

3. UŁOŻENIE KRATY STABILIZUJĄCEJ GRUNT


Po zakończeniu fazy przygotowań warstw nośnych, można rozpocząć układanie krat. Kraty zostały wyposażone w specjalne haczyki męskie/ żeńskie, które sczepiają ze sobą osobne elementy siatki. Podczas instalacji nie ma potrzeby stosowania urządzeń mechanicznych, ponieważ każdy element waży ok lkg. Należy zwrócić szczególną uwagę na krawędzie, gdzie siatki powinny być przytrzymywane krawężnikami niczym normalne płyty chodnikowe, uważając aby zostawić 5 cm przestrzeni pomiędzy ostatnim rzędem kratek a krawężnikiem krawędziowym, celem pozostawienia przestrzeni na możliwe przesunięcia. Szczególnie w okresie letnim należy bezpośrednio po ułożeniu płyt wypełnić komórki, dzieląc obszar pracy na sektory. Kratki mogą być cięte piłą łańcuchową i umieszczane na zewnątrz rur i studzienek. Jeżeli chodzi o ułożenie krat na nasypach lub poboczach dróg, należy zwrócić szczególną uwagę na strukturę instalacji, która w fazie układania krat i nawierzchni będzie składać się ze stabilnych materiałów drenażowych. W przypadku stromych zboczy, użyć kotew gruntowych.

http://www.k-rain.com.pl/files/krata3.jpg


4. WARSTWA TRAWIASTA

Po zakończeniu powyższych czynności należy rozsypać na całej powierzchni krat warstwę wypełniającą, maksymalnie 1 cm ponad poziom modułów. Aby osiągnąć optymalny wzrost trawy, komórki siatek powinny być wypełnione mieszaniną 40% piasku, 30% torfu i 30% gliny. Aby zapewnić szybki i trwały rozwój murawy, zaleca się korzystanie z trawników bardziej odpornych na suszę. Przed zasadzeniem należy dokładnie nawodnić nawierzchnię poprzez zraszanie. Po zakończeniu etapu umieszczania sadzonek należy często je nawozić i nawadniać aż do całkowitego uformowania się murawy. Przy odpowiedniej wilgotności grunt wypełniający komórki obniży się o około 1-1,5 cm pozostawiając trawnikowi przestrzeń na wzrost, eliminując jednocześnie ryzyko uszkodzenia trawnika przez pieszych lub pojazdy.

http://www.k-rain.com.pl/files/krata4.jpg

 

 

http://www.k-rain.com.pl/files/kratka%5B1%5D.jpg

 

 

 

 

Polecamy także:

Exilis - (nr.3541531GL)
196.00
623910 KIEPENKERL Mieszanka traw na parkingi 10kg
357.97
 
 
Copyright © 2016 k-rain.com.pl
Warszawa, Iława, Kraków, Poznań, Wrocław, Gdańsk, Szczecin, Białystok, Radom